CUMANIZ MÜBÂREK OLSUN
BAHAEDDİN NAKŞİBEND (K.S.) SÖZLERİNDEN ;
Bizim yolumuz ;
Allah Teâlâ’nın gösterdiği kurtuluş yoludur.
Çünkü bu yol, sünnete uymak ve ashâb-ı kirâma tâbî olmaktır.
Bu sebeple yolumuzda az zamanda çok kazanç elde edilir.
Yolumuz, sohbet ve muhabbet yoludur.
Sahâbe-i kirâmın yolunun sohbet olduğu gibi...
Hayır ve bereket, beraberliktedir; beraberlik de sohbetle olur. Yalnızlığa (inzivâya) çekilmekte şöhret tehlikesi de olabilir, şöhret ise âfettir.
“Hârikulâde fiillerin ve kerâmetlerin zuhûruna fazla meyletmemek îcâb eder. Esas mârifet, istikâmet üzere olmaktır.”
İbadet on kısımdır; dokuzu helâl rızık taleb etmek, biri ise diğer amellerdir.”hadîs-i şerîfini okur ve muhtevâsıyla amel etmeyi emir buyururdu
Yenilecek bir gıdâ, bir yiyecek, her ne olursa olsun gafletle, öfke ile veya istemeyerek hazırlanmış ve tedârik edilmişse, onda hayır ve bereket yoktur. Zîrâ ona nefs ve şeytan yol bulmuştur. Böyle bir yiyeceği yiyen kimsede, mutlaka feyiz ve huzurunu bozacak bir netice meydana gelir.
Gaflete dalmadan yapılan ve Allah Teâlâ’yı düşünerek yenen helâl ve hâlis yiyeceklerden hayır meydana gelir.
İnsanların hâlis ve sâlih ameller işlemeye muvaffak olamamalarının sebebi; yemede ve içmede harama, şüpheli şeylere ve kul haklarına dikkat etmemeleridir.
Her ne hâl olursa olsun, bilhassa namazda huşû ve huzur hâlinde bulunmak, zevkle ve gözyaşı dökerek namaz kılabilmek; helâl lokma yemeye ve yemeği Allah Teâlâ’yı hatırlayarak pişirip O’nun huzûrunda imiş gibi yemeye bağlıdır.
Vücûdu haram lokma ile beslenmiş olan bir kimse, namazdan bir neşve duyamaz
BİZİM YOLUMUZDA OLAN KİMSELERİN ŞU ÜÇ ŞEYE DİKKAT ETMESİ GEREKİR:
BİRİNCİSİ;
Allah Teâlâ’ya karşı edebdir. Yâni zâhiri ve bâtını ile tamamen kulluk içinde olmalı, Allah Teâlâ’nın bütün emirlerini yerine getirip, yasaklarından sakınmalı, Allah Teâlâ’dan başka her şeyi gönülden çıkarmalı ve nîmetleri Allah yolunda seferber etmelidir.
İKİNCİSİ;
Rasûlullâh -sallâllâhu aleyhi ve sellem-’e karşı edebdir.
Bu da; ibâdet, muâmelât ve bütün davranışlarda O’na muhabbetle uymaktır.
ÜÇÜNCÜSÜ;
Seni irşâd eden Hak dostuna karşı edebdir.